Performance:
Kost-/nytteeffekten

Performance: Målrettet arbeid med SEO og synlighet i kombinasjon med tilpasset annonsering over tid vil være en smart investering. Vi kaller det Kost-/nytteeffekten, som vi forklarer nærmere på denne siden. Som en start på det hele tilbyr vi dessuten en gratis helsesjekk av nettstedet ditt.

Performance: Kost-/nytteeffekten: Skissen viser et tenkt løp over for eksempel 6–12 måneder, der de tre variablene – organisk effekt, annonseutgifter og partneravtalen med Screenpartner – kontinuerlig påvirker den interne fordelingen mellom kost og nytte. Videre er det viktig å merke seg hvordan disse elementene i samspill gradvis påvirker resultatene over tid.
Kost-/nytteeffekten: Skissen viser et tenkt løp over for eksempel 6–12 måneder, der de tre variablene – organisk effekt, annonseutgifter og partneravtalen med Screenpartner – kontinuerlig påvirker den interne fordelingen mellom kost og nytte. Videre er det viktig å merke seg hvordan disse elementene i samspill gradvis påvirker resultatene over tid.
  • Økt synlighet og flere konverteringer
  • Forbedret kost/nytte
  • Samspill mellom betalte og eide medier
  • Målbarhet, analyser og rapporter
  • Kunde-dashboard

FULL OVERSIKT
– performance-verktøy on the fly

Kunde-dashboard: Full oversikt med oppdatert status for nettstedet og work in progress

Økt synlighet og flere
konverteringer

La oss starte med å være helt klare: Et målrettet arbeid med performance over tid vil utvilsomt bidra til både økt synlighet og flere konverteringer. Dette er vårt overordnede mål når vi starter nye avtaler. Gjennom treffsikre analyser og regelmessige samtaler med kunden, utarbeider vi en strategi med konkrete oppgaver. Deretter begynner vi arbeidet for å nå målene vi har satt.

Analyse og evaluering

Arbeidet vi utfører, er basert på harde fakta kombinert med bred kompetanse. Dette innebærer:

  • Teknisk analyse og testing av ytelse, blant annet sikkerhetssjekk
  • Optimalisering for synlighet og SEO
  • Kartlegging av kundereisen (gjennom egen workshop)
  • Analyse av merkevareplattform og målsetninger (i en egen workshop)

Innholdsproduksjon

Videre gjennomgår vi eksisterende innhold, forbedrer det og sørger for løpende produksjon i henhold til avtalt antall saker per måned.

Kunde-dashboard

Som autorisert Semrush-partner kan Screenpartner tilby sine kunder full oversikt over nettstedets status. Gjennom dette verktøyet kan man følge med på analyser og resultater som alltid er oppdatert. Dessuten legges avtalte oppgaver inn og følges opp i et intuitivt brukermiljø, som er felles for både kunden og byrået.

Samspill mellom betalte og eide medier

Vi jobber helhetlig med innhold på kundens eget nettsted i kombinasjon med skreddersydd annonsering og bruk av sosiale medier. Dette innebærer:

  • Produksjon av avtalt antall saker per måned
  • Tilpassede annonser for både Google og sosiale medier (SoMe)
  • Annonseadministrasjon, inkludert analyse, AB-testing og rapportering

SEO

I vårt SEO-arbeid bruker vi avanserte analyseverktøy og fokuserer på:

  • Posisjonering og konkurrentanalyse
  • Nøkkelord
  • Optimalisering av innhold og tekniske aspekter
  • Lenker, samt analyse og måling

Målbarhet, analyser og rapporter

Gjennom kunde-dashboard og jevnlige rapporter kan våre kunder enkelt følge med på utviklingen av arbeidet. Vi benytter oss av analyseverktøy for:

  • Testing og optimalisering
  • Utarbeidelse av rapporter og analyser
  • Teknisk og semantisk optimalisering for både søk og hastighet

Forbedret kost/nytte

Kost/nytte-effekten ved målrettet arbeid med markedsføring, SEO og synlighet vil over tid bidra til både lavere annonsekostnader og økt effekt. Dette skyldes i stor grad Googles belønningssystem, som er satt sammen av flere variabler som det må arbeides med for å få uttelling.

Performance: Kost-/nytteeffekten

Målrettet arbeid med performance-markedsføring, SEO og synlighet vil over tid ikke bare gi økt synlighet, men også flere konverteringer. Gjennom grundige analyser, systematisk testing og kontinuerlig optimalisering oppnår man lavere annonsekostnader samtidig som man får bedre effekt, takket være Googles belønningssystem. Dermed gir dette en betydelig kost-/nytteeffekt, noe som til syvende og sist gjør markedsføringen langt mer lønnsom.

Les mer om performance og SEO her:

SEO er en kostnadseffektiv og samtidig langsiktig strategi som ikke bare bidrar til økt synlighet, men også til økt organisk trafikk og reduserte annonsekostnader. Ved å systematisk optimalisere både tekniske elementer og innhold på nettsiden, kan bedrifter gradvis bygge troverdighet og dermed oppnå høyere rangeringer i søkemotorer, noe som igjen gir betydelig verdi over tid.

Search Engine Watch forklarer hvordan SEO øker merkevarebevissthet og reduserer markedsføringskostnader. Les saken

EnKash utforsker hvordan SEO hjelper bedrifter med å tiltrekke målrettet trafikk og oppnå langvarig vekst. Les saken

Hawke Media viser hvordan SEO gir resultater gjennom kontinuerlig optimalisering og tilpasning til brukernes behov. Les saken

Gratis helsesjekk til nye kunder *

Vi tar en grundig gjennomgang av nettstedet, der vi evaluerer blant annet ytelse, brukervennlighet, synlighet, sikkerhet og den generelle tilstanden. Videre kan helsesjekken brukes som et viktig grunnlag for det videre arbeidet med performance og optimalisering.

* Beregnet tidsbruk inntil 3 timer.

Ja takk, jeg vil gjerne motta en gratis helsesjekk av mitt nettsted nå!