Backlink Story – seks trinn til bedre innkommende lenker
En Backlink Story er en «gratisbillett» med vinn-vinn-potensial for både nettstedseiere og deres partnere. Hos Screenpartner leverer vi profesjonelt innhold som sikrer relevans, nyhetsverdi og høy kvalitet. Utforsk vår arbeidsmetode og hva vi kan tilby.
Kort om backlinks:
- Backlinks er innkommende lenker fra én nettside til en annen, som bidrar til å øke sidens autoritet og rangering i søkemotorer.
Idé og storyboard
I denne fasen genererer vi ideer til stories som er relevante for både nettstedseiere og deres partnere. Vi arbeider kreativt for å utvikle et rammeverk som sikrer en felles forståelse for innholdet.
Research, intervju og dialog
Vi starter med grundig research for å samle inn nødvendige fakta. Deretter forbereder vi og gjennomfører intervjuer med partneren.
Produksjon av Backlink Story
Innhold produseres med redaksjonell tekst og bilder (eller video, illustrasjoner, infographics). Vi legger inn lenker og klargjør for publisering i to versjoner (til partner og nettstedseier).
Publisering, SEO, SoMe, ads
Vi bistår med tilpasset publisering på ulike plattformer, optimaliserer for søkemotorer, og lager både organisk og betalt innhold for sosiale medier. Ved behov bistår vi også med annen annonsering.
Overvåke og optimalisere
Etter publisering overvåker vi innholdets ytelse og optimaliserer det kontinuerlig for å sikre best mulig resultater.
Rapportere
Vi bruker verktøy som Semrush og Google Analytics for å samle data, som danner grunnlag for detaljerte rapporter til både nettstedseier og deres partner.
Backlink Story steg for steg: Prosessen bak våre effektive Backlink Stories består av seks nøye gjennomtenkte trinn, fra idéutvikling til rapportering. Arbeidsmetoden sikrer høy kvalitet og maksimal effekt for både nettstedseiere og deres partnere.
Backlink Stories – en nøkkel til street-kred og rushtrafikk
Digital tilstedeværelse er viktig for alle, men noen er likevel mer synlige enn andre.
En av de mest effektive måtene å bli sett på er å jobbe med nettstedets innkommende lenker, eller backlinks. Dette forbedrer nettstedets rangering og øker trafikken. Imidlertid er ikke alle backlinks like effektive. Hos Screenpartner har vi utviklet en seks-trinns arbeidsmetode som fokuserer på kvalitet og relevans for både nettstedseieren og partneren det lenkes fra. Backlink Stories er skreddersydde historier med åpenbart vinn-vinn-potensial for begge parter.
Betydningen av backlinks
Backlinks, også kjent som innkommende lenker, er kritiske for søkemotoroptimalisering (SEO). De fungerer som en anbefaling fra én nettside til en annen, og hjelper søkemotorer med å vurdere nettsidens autoritet og relevans. Jo flere kvalitetsbacklinks en side har, desto høyere kan den rangere i søkeresultatene. Kvalitetsbacklinks kan komme fra mange kilder, inkludert artikler, blogginnlegg, sosiale medier, foruminnlegg og andre nettsider som finner innholdet ditt verdifullt og relevant.
Hva er en Backlink Story?
En Backlink Story er et skreddersydd innhold som, i tillegg til å lenke til ditt nettsted, tilfører verdi gjennom relevant og engasjerende historiefortelling. Med profesjonelt innhold fra Screenpartner sikrer vi at historien holder høy kvalitet, har nyhetsverdi og er relevant for både nettstedseier og deres partner. Dette skaper en positiv synergieffekt som fremhever fordelene for begge parter.
Her er et eksempel på en story vi har laget for Megleroppgjøret.

Backlink Story – våre suksesskriterier
I Screenpartner har vi fire suksesskriterier vi alltid jobber for å innfri. Med fokus på disse gjennom hele prosessen er både nettstedseier og deres partnere sikret innhold som er relevant, engasjerende, kreativt og av høy kvalitet.
Les også: Backlink Stories – en nøkkel til street-kred og rushtrafikk

Relevans
Relevans er essensielt for å sikre at innholdet treffer målgruppen på riktig måte. Vi legger stor vekt på å forstå selskapene vi jobber for og tilpasser innholdet deretter. Dette gjør at historiene ikke bare føles autentiske, men også gir mening for leseren. Dette øker sannsynligheten for at de klikker på lenkene og engasjerer seg videre med nettstedet ditt.

Engasjement
Vi bruker ulike virkemidler for å skape innhold som fanger oppmerksomheten og holder leseren interessert. Dette inkluderer bruk av interessante vinklinger, visuelt tiltalende elementer som bilder og videoer, samt interaktive komponenter og infografikk. Målet er å skape en opplevelse som gjør at leseren ønsker å vite mer og aktivt deltar i samtalen rundt innholdet.

Kreativitet
Målet er å finne geniale måter å presentere informasjon på som er unike og minneverdige – uten å kompromisse på kundens merkevaregrunnlag. Enten det er gjennom innovative fortellerteknikker, kreative designløsninger eller uventede perspektiver, er målet å skape historier som skiller seg ut og etterlater et varig inntrykk. Dette ikke bare tiltrekker lesere, men gjør også at innholdet blir delt og diskutert.

Kvalitet
For oss sikres kvalitet først og fremst ved at vi jobber riktig og gjennomgående. Følger vi våre standarder fra start til mål, vil følgelig kvaliteten bli høy. Dette er også grunnen til at vi har utviklet en seks-trinns arbeidsmodell som kan lede oss gjennom arbeidet med enhver Backlink Story. Målet er å skape innhold som genererer autoritet og trafikk, men også bidra positivt i arbeidet med merkevarebygging av de vi jobber for.
Vi hjelper deg i gang – start med en backlink-analyse
Er du usikker på ditt nettsteds backlink-helse? Da er det både enkelt og smart å begynne med en backlink-analyse. I analysen vurderer vi kvaliteten på innkommende lenker til ditt nettsted, identifiserer skadelige lenker (toxic links) og foreslår konkrete tiltak for å forbedre lenkeprofilen din. Kontakt oss direkte, eller fyll ut skjemaet nedenfor for å komme i gang.